onsdag 24 mars 2010

Stilstudie: skor i färg

Jag skäms nästan över att ha lånat ett par bilder av The Sartorialist, jag är trots allt en person som försöker lyfta fram varumärken som inte får så mycket uppmärksamhet här i Sverige, och gudarna skall veta att The Sartorialist inte behöver min hjälp för att marknadsföra sig. Men när jag såg nedan bild på en äldre herre i ett par gröna mockaskor så kunde jag helt enklet inte motstå frestelsen att lägga upp denna bild.

Foto: The Sartorialist

Edward Green "Cadogan" 82-läst, Loden Green Suede

Bilden blev även inspiration för att lägga upp några fler bilder på skor med färg! Jag älskar att många butiker nu för tiden vågar ta in skor i annorlunda färger. Samhället blir ju mer och mer individualistiskt, så varför skall inte skorna bli det? 

En lila Chelsea från Corthay. (foto: L'atelier du chausseur)

En butik där man verkligen har vågat ta ut svängarna är franska L'atelier du chausseur. Min franska är inte den bästa, men det ser ut som man i vissa fall tar in helt "råa" oputsade skor från tillverkarna för att göra slutfinnishen själv. I vissa fall blir det lite väl galet för min smak, men i andra fall helt genialiskt.

Gaziano & Girling "Wigmore" som tonas från Rosewood till Burgundy! Galet snyggt! (foto: L'atelier du chausseur)


Corthay"Belphegor". För galet för min smak, men ibland måste man leva livet och strunta i vad alla andra säger är rätt och fel, snyggt och fult! (foto: L'atelier du chausseur)

2 kommentarer:

  1. Kul! Men otroligt svårt att få till. När ska man ha gröna skor??? Eller lila??

    Men de häftigaste skor jag någonsin sett var de i Rockaskinn. Visst var de gjorde i det? Och visst var det väl här det fanns en bild på dem??? Xms

    SvaraRadera
  2. XMS, Jo, jag vet, men mörkgröna eller mörkblåa skor kan man matcha hyfsat enkelt tycker jag!

    Stingray skorna var ett par bespoke från Gaziano & Girling! Den ligger på deras hemsida under "bespoke" galleriet har jag för mig.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails