fredag 22 juli 2011

Video - John Lobb Paris


John Lobb tillhör en av skovärldens absoluta tungviktare. Med ett gediget hantverk och hela Hermés marknadsföringsmaskineri i ryggen så är de en kraft att räkna med. Hermés är i min mening en av de få riktigt stora kommersiella tillverkarna som fortfarande verkar göra saker med hjärta och passion. För att ge oss en inblick i hur tillverkningen går till hos John Lobb så har man lagt ut dryga dussinet videor från olika delar av produktionen. Någon slags berättarröst hade varit välkommet, men å andra sidan så är nöjet i att få se dessa videor en sådan fröjd att man nästan blir rörd. Och köpglad! :)

Samtliga John Lobb-videor:
http://www.johnlobb.com/en/190-steps

1 kommentar:

  1. Hej!

    En och tack för en fantastisk blogg. Jag har en fråga ang. Cordovan skor. Jag har precis ärvt ett par fantastiska Derbys i vinröd cordovan (märke Bally) och undrar hur jag ska vårda dem? Jag har hört från något håll att man alls inte ska fetta in Cordovanskor, stämmer det?

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails