måndag 10 december 2012

Julklappstips

Att tomten kommer med ett par Edward Green i säcken är kanske en högoddsare, men man kan ju alltid hoppas. 
Så var det jul igen! Ångestframkallande för vissa, årets höjdpunkt för andra. Jag har satt ihop ett gäng julklappstips för er som delar mitt intresse för skor och klassisk stil, hoppas det kan vara till nytta för er oavsett vad ni känner inför den stundande högtiden.

Bok: History of Men's Fashion av Nicholas Storey. En kul tillbakablick och förklaringar till många termer som används inom klassiskt herrmode samt klädråd och klädkoder (Adlibris).

Kläder: Peregrine kabelstickad kofta Ett måste i varje mans garderob, funkar både i skidbacken och på fisketuren (Tweed Country Sports, Rörstrandsgatan 17, Stockholm).
Skohorn: Exklusivt skohorn av oxhorn med hjorthornsinfattning (Skoaktiebolaget, Humlegårdsgatan 4, Stockholm).

Bälte: Flätade bälten gör sig som bäst tillsammans med jeans eller Manchesterbyxor, här ett fint bälte från norska Berg & Berg (www.bergberg.no).

 
Strumpor: Barnen kanske tycker det är trist med mjuka paket, men inte jag. Ge mig strumpor i alla dess former! Här irländska "Fair Isle"-strumpor samt italienska knästrumpor (Skoaktiebolaget, Humlegårdsgatan 4).
Slipsar: Napolitanska Marinella tillverkar i konkurrens med lokalkonkurrenten Rubinacci världens vackraste slipsar. (Gabbucci, Ingmar Bergmans gata 2, Stockholm)

2 kommentarer:

  1. Menar du inte "högoddsare" i första bildtexten? :)

    SvaraRadera
  2. Tack Per, det kanske märks att spelande inte tillhör mina fritidsfördriv!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails